torsdag 23 februari 2017

Stora hästar - behöver nog en större keramikugn.


Jag tycker det är så roligt att göra stora hästar. Idag kom min kompis Lina förbi och fotade lite när jag gjorde färdigt dom tre stora hästarna som jag har jobbet med ett tag. Den största blev så stor att jag är tveksam på om den går in i min ugn. Inser att jag måste försöka hitta en större ugn, gärna en som man kan bränna 1m höga skulpturer i. Tänka vad man skulle kunna göra då. Vilken dröm! Vilka hästar. 

Så om ni hör talas om någon stor och bra keramikugn så säg till. Så ska jag göra allt jag kan för att få min dröm att gå i uppfyllelse. Tills dess får jag göra så stora hästar det bara går i den jag har och det är inte så illa det. Ca 55cm höga blir dom. Det är ganska mäktigt det med.



Nu väntar många dagars tork innan denna lilla flocken kan brännas en första gång. Alltid tråkigt att vänta men jag är ju inte precis sysslolös fram tills dess. Har så många tankar och idéer som jag vill göra. Imorgon blir det fortsatt många timmar i ateljén. Oj vad jag trivs där. Livet är bra gott. Sol på dagarna och körning av mitt par. Gott att komma ut i härliga vårluften mellan timmarna i ateljén. Men dygnet har fortfarande för få timmar. Inte mycket att göra något åt antar jag....

Kram Gittan

1 kommentar: