tisdag 14 februari 2017

Fint reportage i Borås Tidning.

I helgen gjorde Borås Tidning ett riktigt trevligt reportage om min konst. Jag var ju inte hemma i helgen och kunde läsa den så den blev trevlig läsning idag vid ritbordet. Det är dags att sätta sig och skissa ner dom nya ideérna som tog form då jag var iväg. Det spelar liksom ingen roll var jag befinner mig, nya ideér dyker upp i alla fall. Underbart! Det vore jobbigt om den strömmen tog slut.


Man kan läsa hela reportaget på Borås Tidnings Facebooksida eller på Borås Tidning. Där finns ännu fler bilder.
Reportern frågade mig var detta ska sluta. Mitt helt ärliga och spontana svar är Med döden. Då menar jag inte att jag tror att jag kommer dö av detta utan att jag vill skapa så länge jag lever och är frisk nog att göra det. Jag vill bli som Lisa Larsson som idag närmar sig 90 år och som fortfarande har så många ideér att hon inte vet hur hon ska hinna med att göra alla. Det är fantastiskt och det får vara min målbild.



Idag är det underbart väder här. Så nu blir det några timmar vid ritbordet och sen ut och träna hästar, skapa i ateljén och även göra lite annan nytta. Det är nya stora planer på G här på gården nämligen.

Kram Gittan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar