tisdag 7 februari 2017

Mina inspiratörer hästarna.


Som många av er säkert redan har förstått så handlar mycket i mitt liv om just hästar. Jag har alltid älskat dessa djur även om jag inte växt upp bland hästar. Jag har alltid förundrats över bandet man kan få med ett så stort djur. Att dom vill göra det som vi ber dom om. Att dom finner glädje i det. Och så är dom ju så otroligt vackra. Alla dessa olika uttryck och känslor som jag vill förmedla i min konst. Styrkan, smidigheten, det vackra, det vilda.

Så självklart har jag egna hästar. I dagsläget har jag kvar min första ponny Cesar som nu är 26år ung och pigg och busig. Han han följt mig genom livet och följt med på flyttar. Jag fick honom när jag var 18år... det var inte igår.


Sen har jag kvar två egna uppfödningar. Det är NewForest ponnyer, maxade c-ponnyer. Dom är helsystrar och 7 & 8år gamla. Miss Li som är yngst kördes in förra året och Viva la Diva kördes in för snart två månader sedan. Nu har jag börjat köra dom i par och ska kvala dom i sportkörning till våren har jag tänkt. Det är så roligt men samtidigt så svårt. Svårt att lägga ribban på en lagom nivå. Det är svårt att hinna med alla projekt som man har så det gäller att hitta rätt nivå för hästarna och för mig.


Vår gård ligger fint ner mot Ätran och det är härligt att kunna köra på åkern utmed ån. Jag önskar att jag hade bättre körvägar här och slapp vara på den stora vägen. Men man kan inte få allt.



Kram Gittan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar