söndag 5 februari 2017

Akvareller med hästmotiv.

Igår snöade det här igen. Blöt klibbig snö som gjorde att jag inte kunde träna mina hästar. Så jag slog mig ner vid mitt ritbord, satte på en bra ljudbok och förlorade mig in i akvarellens underbara värld. Som vanligt så blev motivet hästar. Det blir ju oftast det av någon anledning...


Om ni är sugna på att börja leka lite med akvarellfärg så måste jag ju tipsa er om min favoritfärg. Paynés Gray heter den. Ganska ofta målar jag hela tavlor med endast denna färgen. Den är min stora favorit helt klart. Märket på färg som jag använder är Winsor & Newton och jag försöker alltid att använda den bästa kvalitén dom har. Detta för att målningarna ska behålla sin färg. 



Men en annan färg som är bra är Yellow Ochre. Dessa två går väldigt bra ihop. Så om ni inte vill köpa jättemånga färger så måste ändå tipset bli att en Paynés Gray bara ni måste ha. 

Såhär blev målningarna när skuggorna kom på plats.

























Kram Gittan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar