onsdag 18 juli 2018

En keramikhäst = 200 apelsinträd


Jag måste ju berätta om projektet med tävlingen till förmån för kvinnor i Senegal. Men hjälp av tävlingen och några andra som putte till pengar så har man nu fått ihop tillräckligt för att köpa marken, gräva en brunn och sätta staket runt ägorna. Det känns fantastiskt spännande och jag väntar på bilder från när projektet är helt igång.


Kan inte annat än le varmt när jag ser hans tröja....



Men så behövde dom ju pengar till att köpa träd att plantera. Jag färdigställde en häst där pengarna oavkortat skulle gå till just detta. Jag hann inte lägga ut den till försäljning innan en kom in i ateljén och köpte den. Hästen genererade 200 apelsinträd och det känns helt galet roligt. Lovar att uppdatera er med fler bilder så fort jag får några.

Stort tack till er som gjort detta möjligt.

Kram Birgitta

1 kommentar:

  1. Fantastiskt!!!En eloge till dig och alla som skänkte pengar.Tillsammans kan man göra underverk!Skall bli så spännande att följa detta projekt! Lycka till!

    SvaraRadera