lördag 18 februari 2017

Ny hästskulptur med hästskosöm som man.


Varje häst får en speciell plats i ens hjärta. Det blir så när man skapar dom. Det gäller även denna hästen. Det är den första som helt går i koppar. Det är inte så länge sedan jag upptäckte kopparsöm till hästar. Jag har inte använt det till mina riktiga hästar men till skulpturerna är dom fräcka ut.
Alla hästar som jag gör är helt handgjorda och ingen är den andra lik. Det är det som gör att dom fastnar olika mycket i ens hjärta. Jag gillar när det är lite attityd i dom. Alla ska inte se snälla och glada ut. För så är det inte i verkligheten.

Denna stora häst får nog stanna en stund hos mig innan jag riktigt vet vad jag ska göra med honom. Kanske får han följa med på utställningar i sommar eller så får han bo kvar här på gården eller så får han byta ägare. Vi får se.





Kram Gittan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar