måndag 6 februari 2017

Ibland är inte allt på topp och det är ok.

På Facebook och på bloggar så kan man ibland få bilden av att människorna där lever helt fantastiska liv. Alla reser, träffar massor av kompisar och att dom aldrig mår dåligt. Men vi som läser vet ju att det inte är sant. Livet är inte bara toppar, det är dalar också. Min dal är frustrerande och jag får inte ordning på den, men jag kan leva med den. Jag har gjort en massa undersökningar och blivit diagnostiserad med IBS. I min värld är det en lika luddig diagnos som kolik. Ont i magen och i mitt fall totalt ras av magen ibland. Jag försöker utesluta olika livsmedel och visst blir den bättre utan gluten, men det är inte hela lösningen. I natt la magen av helt igen. Dagen efter blir jag så trött. Som om jag haft magsjuka. Puls i hela magen och så trött.

Hästarna ska ju fodras i alla fall och jag gick förbi ateljén och stannade till vid intygen vi fått för pengarna som vi skänkt till välgörenhet under förra året. Det gick till så att jag skänkte olika skulpturer som följare på Facebook bjöd på och pengarna gick oavkortat till olika organisationer. Vi gav 10000kr till Unicef, vi är faddrar till hästarna på Nordens ark i ett år och som julklapp till alla följare skänkte jag 5000kr till WWF och haven. Stort tack till alla er som var med och bidrog.


Jag stannade till framför intygen och kände mina problem med min mage som ett väldigt litet problem. Ja faktiskt ganska skrattretande. Tänker att det kan vara dags för oss att börja året med en ny auktion. Så jag ska ta mig en kopp blåbärssoppa, klappa katten lite extra och fundera på auktionen. Ska tänka ut vilken skulptur eller skål som kan passa och vart pengarna ska gå. Det finns många bra organisationer runt om i världen. Det gäller bara att välja en. Så snart kommer det bli en auktion igen. Hoppas ni vill vara med då och försöka göra världen lite bättre för andra.


Hittade den här gamla bilden på mig och min katt Sambo.

Ha en bra dag vänner. 

Kram Gittan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar